Pages

tisdag 9 september 2014

Om att ha en blomma, en tallrik, en bil och sex – samtidigt

Jag äter, kör, åker, skrattar, sjunger, lyssnar, simmar och flyger. Men jag har sex.
  Jag hade bilkörning. Jag hade skratt. Jag hade sjung. Eller sång? Jag hade lyss? Nyss?
  Nä, det går inte. Men jag hade sex.
  Jag får det inte att gå ihop?
  Jag har mat. Jag har middag. Jo, det går. Men det är ju bara en variant av ätande.
  Att ha sex innehåller alla varianter, sado, lesbiskt, på kvällen, på förstukvisten, i bastun, hängande i takkronan, mot väggen, i grupp, you name it.
  Men vänta nu.
  Jag hade matematik i skolan. Och geografi och en massa andra ämnen. Det kan man ha. Sex är alltså en fråga om utbildning, något man lär sig? En kurs?
  Men geografi kunde man ju ha alldeles själv, även om alla de andra klasskamraterna var frånvarande. Men sex? Minst två, va? Annars blir det ju onani. Och det har man väl inte?
  Man onanerar, heter det ju.  Man har det inte. Det här är svårt.
  Det mesta som man har kan man ju kasta, eller skaffa sig mera av. Man har mycket sex, Det går bra.  Man kastar … nä, nä, nä, så säger man inte. Man gör sig av med allt sexet? Det låter inte bra.
  Jag ska ut och skaffa sex? Låter konstigt. Eller?
  Fast ibland säger man ju att man vill ha sex. Och att man gillar att ha sex.
  Men hur länge har man sex? Är förspelet inräknat? Efterspelet? Och sedan man haft det är det borta? Försvunnet.
  Är det för brutalt att säga: Jag måste knulla. Jag gillar att knulla?
  Är det därför man har sex. Annars låter det för direkt på? För avslöjande?
  Men alla vet väl vad det är frågan om?
  Jag har en blomma, en tallrik, en bil och sex. Samtidigt. Man kan alltså ha sex samtidigt som man har en massa annat.
  Där har vi det! Det är rationellt att ha sex.
  Men försök att knulla, springa och laga mat samtidigt. Svårt. För att inte säga omöjligt. Fast det kanske går?
  Men det är ju det som är meningen med att ha sex. Inte att hålla på med en massa samtidigt. För då går det – inte alls.
  Därför är det bättre att ha sex. Istället för att utföra sex. Inte lika krångligt. Men det kan ju vara krångligt att ha sex. I all fall om man ska vara överens om vad som gäller och för att bägge eller alla ska bli nöjda?
  Nä, jag ger upp … jag tror jag ska ha …
  Smaskiga detaljer i nästa blogginlägg …
  Trodde ni, ja?!

  Mæ råkes


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar