Pages

lördag 21 december 2013

Kommunalråd upplevde verkligheten fel

Kommunalrådet Ann-Sofi Andersson har det inte lätt.
  Senast, när Ivar på torsdagskvällen gjorde sitt stormiga intåg i länet, gjorde hon ett fatalt misstag.    
  Just när hon landat på Frösön påstod hon nämligen på Facebook att:
  ”… Ivars styrka verkar än så länge vara överdriven”
  Väl hemma i Lugnvik hade hon dessutom mage att fortsätta med:
  ” … på Pumpmakargränd är det ingen storm eller orkan men vanlig blåst på våning 2 där jag bor”
  Hur kunde hon missuppfatta situationen så totalt??? Hon är ju en folkvald som borde veta det mesta, och nu … ? 
  Känner hon inte till vilket väder och vilka stormstyrkor vi har på olika platser i kommunen? Vart är vi på väg?
  Tur att det finns grävande och sanningstörstande journalister som kan avslöja dessa korrupta(?) makthavare, som inte förstår att det kan blåsa hårdare på andra ställen än där de bor.
  Men hon gjorde den berömda pudeln och erkände att hon verkligen upplevt verkligheten fel.  Tack Ann-Sofi.
  Och jag som tyckte att vädret var relativt lugnt utanför min lägenhet på andra våningen, när tyfonen Haiyan drabbade Filippinerna.
  Jag gör också en pudel. Det var ju nonchalant av mig att inte förstå att det kunde blåsa hårdare, ja, väldigt hårt, på andra ställen på jorden.
  Hädanefter ska jag bara lägga ut bilder på mina middagar på Facebook, och jag kommer aldrig för mitt liv påstå att de smakar bättre eller sämre än någon annans middag. För vem är jag att hävda det.     
  Jag gör så att säga en generell iförvägspudel.
  Phu …!


  Mæ råkes

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar