Pages

måndag 2 juli 2012

Nu är den klar! Bære så dæ veit!

500 rykande färska cd-skivor hämtades av mig från Fixar kl 13.00 idag. Med spänning öppnade jag ett ex och kollade att ljudet fanns där, att all text fanns där, att konvolutet såg bra ut, att ... Och visst var det så!
  Allt fanns med.
  Ett och ett halvt års slit, möda, oro, samarbete, glädje, hybris var över  ...
  Nu återstår bara den krassa verkligheten, som ska ge mig och det jag gjort sin dom.
  Det känns ungefär som att inte landa på månen: "det är ett jättesteg för mig, men ett pyttelitet steg för mänskligheten"
  Men steget var oändligt mycket större när jag gav ut kassetten "Jämtmacho" för exakt 20 år sedan, snacka om stort steg. Och med tanke på vilken respons den kassetten fick, var det ett ganska stort steg för Jämtland också.
  Vi får se vem som stövlar på mest den här gången? Jag, Jämtland eller världen? Den förste skulle jag förmoda.
  Mæ råkes ...Bære så dæ veit!

1 kommentar:

  1. Grattis till en kanon-cd Lars!!
    Du får alltid till det så bra du, fyndigt och svängigt =)
    hälsn. från Calle, Gunsan & Radio Berg

    SvaraRadera