Pages

lördag 16 juni 2018

Ingen risk för #metoo

En ödmjuk lite trevande förfrågan om nattsällskap: 
  Jag har gjort mig för; bytt gardiner, diskat, du får sova var du vill… du behöver inte… ingen risk för #metoo eller andra dumheter
  Och det finns kanske en framtid tillsammans med mig, jag ska städa upp på gården, jag ska skaffa mig ett ordentligt jobb… 
  Sedan kan vi skaffa oss får eller grisar, vi bakar tunnbröd… ugnen är hel och fin… 
  Men gud så vackert blåa dina ögon är!
  Låten finns att avnjuta på Spotyfi. Den ligger som slutspår på cd:n Persa. 
  Kopiera länken nedan och klistra in den i sökfältet.
https://open.spotify.com/track/2rahA8obAwQUyiw7AlPr60?si=D-NzyeN4ScGq1tinhrUX1Q
  Mycket nöje.

  Mæ råkes

Vill du’nt fale mæme heim i kväll?

Vill du’nt fale mæ me heim i kväll?
Vill du’nt fale mæ me heim i kväll?

Je ha bytte gardinan som hängt sæn ifjol
å diske gjol je innan je for heimifrån
å vill du kan du ligge heri soffen
man då vål e ju n bit ifrån …

Så vill du’nt fale mæ me’ … o s v

Je ske fli bort rate ta gåla, frakt bort
biln som ha stått der i hunnre år
å brehaugen kör je på tippen
Du veit, vå fint de kom å vål!

Så vill du’nt fale mæ me … o s v

I måra ske je gå på förmedlinga
je kanske kan börj å kör taxi hell buss
å shlår je bære ta taxametern
Ja, då kan je ju bjö de på skjuss!

Så vill du’nt fale mæ me … o s v

Mæ kunn flöte ilag, kanske skaff oss når får
hell grisan, å sæn får mæ si hur de går
å baksteromn, han e heil å fin
Man gu’ vå blå dom e, auga din!

Så vill du’nt fale mæ me … o s v

Vill du inte följa med mig hem i kväll?


Vill du inte följa med mig hem i kväll?
Vill du inte följa med mig hem i kväll?

Jag har bytt gardinerna som har hängt sen ifjol
och diskade gjorde jag innan jag for hemifrån
och vill du kan du ligga i soffan
men då blir det ju en bit ifrån…

Så vill du inte följa med mig … o s v

Jag ska rensa gården från skräp
frakta bort bilen som stått där i hundra år
och brädhögen kör jag på tippen
Du vet, vad fint det kommer att bli!

Så vill du inte följa med mig … o s v

I morgon ska jag gå på förmedlingen
jag kanske kan börja köra taxi eller buss
och slår jag bara av taxametern 
Ja, då kan jag bjuda dig på skjuts!

Så vill du inte följa med mig … o s v

Vi kunde flytta ihop, kanske skaffa oss några får
eller grisar och sedan får vi se hur det går
och bakugnen, den är hel och fin
Men gud vad blåa de är, dina ögon!

Så vill du inte följa med mig … o s v

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar