Pages

tisdag 24 oktober 2017

#metoo har också fått bilder som förbryllar – från en kvinna

Fick ett annorlunda mms i morse. Redan klockan halv sju. Och vilket mms!
Nu blev ni nyfikna va?
  Jag gick in på hitta.se och sökte på numret och namnet dök upp.
  Jo, det var en kvinna som hade sänt mms:et. En för mig helt okänd kvinna. 37 år och från Medelpad. Men jag tyckte jag kände igen namnet. Jag måste ha stött på det i något sammanhang, kanske i något idrottssammanhang; i någon idrottsartikel eller något sportprogram. Kanske var hon fotbollsspelare eller…?
  Nåväl.
  Och bilden. En riktigt maffig… ja, ni förstår?! Ur grodperspektiv!
  Först tänkte jag att hon ville visa den för att hon hade vissa underlivsproblem och att hon kanske hade fått för sig att jag jobbade för Doktor Gyn.
  Jag kände mig en smula hedrad och tänkte först försöka ställa en diagnos, men insåg snabbt att det nog skulle bli ganska svårt för mig att, utifrån en enda bild, ställa en tillförlitlig sådan. Och sedan, min erfarenhet av kvinnors underliv ligger ju inte på den nivån.
  Då slog det mig att hon kanske visste att jag inte var gynekolog, utan bara en vanlig ordinär bloggare, och att hon hade ett annat syfte med bilden.
  Men vilket?
  Ville hon skryta? Hade hon fått för sig att jag på min blogg skulle lägga ut texten om olika kvinnors underliv, och att ett positivt underlivsuttalande om hennes, från mig, skulle kunna bli till hennes fördel i något sammanhang? Men vilket sammanhang?
  Min hjärna började gå på högvarv…
  Eller ville hon bara vara rolig, var bilden ett skämt helt enkelt?  
  ”Kolla in den här! Nu blev du paff va? Ha, ha, ha… Det här ska jag berätta om för tjejerna i omklädningsrummet nästa gång vi ska ha match. Jag är säker på att de kommer att garva ihjäl sig… för att jag tordes, vara så fräck… att jag skickade en fittbild till Lars Persa!
Ha, ha, ha, ha…”
  Och då kommer en av de andra spelarna på att hon ska bli den nästa som skickar en fittbild och då till… Kungen! Eller Leif GW Persson!
  Och stämningen ”in the locker room peakar”…
  Men nu var ju kvinnan som skickade mig bilden inte sju/åtta år eller någon primitiv grottkvinna, så att hon skulle ha haft ett humorsyfte med bilden är väl knappast troligt.
  Kanske var det så att hon bara ville visa att hon såg precis ut som de flesta andra kvinnor.
Men varför ville hon visa det för mig? Och är det någon som ifrågasatt hennes underliv?
  Men jag vet ju inte ens vem hon är. Fanns det inte någon mera närstående?
  Frågorna hopar sig… och jag kommer inte fram till någon vettig förklaring till mms:et
 Jag måste nog ta och skicka ett sms till henne för att få svar på mina funderingar...

  Mæ råkes 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar