Pages

söndag 27 oktober 2013

Har jag blivit ”the number one enemy of the state”?


Besöksstatistiken talar sitt tydliga språk. Nu har jag flera läsare i USA än i Sverige på min blogg. Senaste veckan lästes mina inlägg av 82 boende i USA mot bara 72 boende i Sverige. 
  Hur är det möjligt? 
  När jag tänker på det, känner jag en liten, men dock, rysning gå utefter min redan hårt prövade ryggrad. Brrr …
  Vilka är de? Alla dessa amerikaner som läser, alternativt nagelfar, mina inlägg? Och hur kan det komma sig att de lärt sig svenska på så pass kort tid? Jag har ju bara hållit på i knappt två år med mitt bloggskrivande.
  Kan det vara Barack och hans fru, Michelle, som efter en snabbkurs i svenska och ovetande om varandra, går in på min blogg för att kontrollera att jag inte riktar någon missfirmelse mot dem? Alltså att de bevakar mig för att skydda varandra. Eller har de tillsammans gjort en överenskommelse om skärpt bevakningen av mig?
  Jag nämnde ju dem i ett av mina inlägg, som bland annat handlade om övervakningsorganisationen NSA som hjälper USA med mobil- och telefontrafikövervakning av terrorister, politiker och andra suspekta individer.
  Eller också är det NSA självt som fått ögonen på mig. Kanske betraktas jag numera som ”the number one enemy of the state”.
  Denna ljusskygga organisation vill helt enkelt se vilka eventuella falska ränker jag smider mot deras atomubåts- och/eller missilförsvar, vilka dimridåer jag lägger ut för att föra dem bakom det berömda ljuset eller vilka sataniska konspirationsteorier jag fabricerar om USA och dess allierade.
  Ja, se upp ni alla yankees! Lars Persa är inte att leka med. Han kan vara farlig.
  Fast jag vill ju ingen illa och jag har absolut ingen tillgång till vapen, typ scudmissiler eller drönare.
  Ja, jag kan erkänna att jag innehar en Morakniv och att jag är ganska bra på att vika avancerade pappersflygplan. Men Morakniven är så rostig att jag inte ens kan skära av sytråd med den, och pappersflygplanen brukar olastade bara ta sig högst tjugofem meter om jag i medvind kastar dem från min balkong som ligger på andra våningen. Det är ju lite längre till USA:s östkust och The White House.
  Dessutom blåser det ju oftast västliga vindar utanför min balkong, så i det fallet tror jag att Putin och Moskva ligger risigare till. Men om sanningen ska fram har jag inget otalt med honom heller. I alla fall inte än. Och troligtvis inte sen.
  Sedan undrar jag vad en sydkorean gjorde inne på min blogg i förra veckan. Sydkorea är ju USA:s allierade, men jag svär på att jag inte i hela mitt liv haft någon som helst mejlkontakt med deras ärkefiende, den nordkoreanska ledaren, Kim Jong-un.  Finns det datorer i Nordkorea förresten?
  Och sedan mongolen som för tre veckor sedan smög omkring bland mina inlägg. Vad gjorde han där? För att inte nämna alla namnlösa ryssar, kroater, bosnier, danskar, finländare, ester, thailändare, över- och nederländare som statistikprogrammet avslöjar har varit inne och tjuvläst min blogg?
  Ännu en kår går utefter min ännu mera hårt prövade ryggrad. Dessutom en rysning. Brrr
  Ska jag tordas fortsätta med dessa ibland så djupt komprometterande avslöjanden som jag titt som tätt och ofta låter brisera, för att inte säga ljudligen explodera, på min blogg?
  Ssshhhh!
  Nämn inget om detta inlägg för någon … inte ens för, du vet vem!
  
  Mæ råkes

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar